Kлуб Балканка

Форум
Last visit was: 21 Nov 2024, 17:07 It is currently 21 Nov 2024, 17:07

All times are UTC + 2 hours




 [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: 03 Dec 2019, 20:17 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
... И понеже преди малко стана дума за партии,
Специално за гениите на "публицистиката",

Ето Я Нашата Партия!

Както ще видите от снимките в линка, Всяка Власт Е Обречена!
Нашите "съпартийци" като пораснат, тогава ще видите вие!

Гледайте и треперете от Ужас!

https://www.facebook.com/pg/balkanka.bg ... tn__=-UK-R


Top
  
 
PostPosted: 03 Dec 2019, 20:18 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
Кратко съобщение до медиите:

Днес от името на сдружение Балканка имахме удоволствието да изпратим до Прокуратурата, ДАНС и МВР добронамерен, но страховит сигнал във връзка с някои наболели проблеми в областта на управлението на водите, които поставят под огромен риск Националната Сигурност.

По-нашумелите случаи са:

Язовир Студена и безводието в Перник

Пресушаването на река Въча

Безскрупулното изтравяне на Струма в Перник и на язовир Пчелина

Катастрофата с река Вит и незаконния строеж на МагиСралата при Боаза

"Чистенето" на речните корита, което си е чиста кражба на баластра и дървесина

Коментирахме и някои инициативи на лицето Ненов, които по зависещи от него причини се провалиха, а други тепърва ще се провалят.

По описаните случаи докладвахме някои нарушения, които представляват неправомерен състав според Наказателния Кодекс. Страхуваме се, че може да се стигне и до затвор на виновните лица, което те без съмнение заслужават, стига, разбира се, Прокуратурата на РБългария да съществува на белия свят.

Крайният ни извод е, че:
"За националната сигурност няма нужда от никаква терористична заплаха или военнен конфликт с която и да било страна! Просто оставяте Нено Димов министър още една година и Той ще ни оправи всички проблеми."

Много е интересно.
Приятно четене:

https://dams.reki.bg/uploads/Docs/Files ... ldDy2ywPyU


Top
  
 
PostPosted: 03 Dec 2019, 20:51 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
BREAKIN NEWS - The Film
"По следите на Изгубената Баластра"
Starring - Нено Димов

И къде е отишла сега изкопаната речна баластра от Вит, и от друга страна - какво е насипано с кал, коренища, чимове и стари чепици на насипа на МагиСралата , която ни строи Той на 50 метра от разораното корито на реката,

...което всъщност Не е Строежа на магистралата според АПИ и какво точно е построено там тогава без разрешение за строеж върху частна земя, открадната от собствениците на земята под Строежа и т.н. и т.н.???!

... И какво инспектира генерал Борисов в джипа, в който се возеше и "строителят" на Нещото и се обясняваше за 200-тонни кранове, дето ще строят мост на Неизвестното Нещо и на кой точно строител, на кой точно Строеж нареди генерал Борисов да се срещне с нас и да ни покаже хубавия строеж...

Между другото, днес получихме отговор от ДНСК, в който ни отговарят какво били свършили от БДДР, което ние си знаем, а не какво е свършила ДНСК...

Дано тия дни БДДР ни отговори какво е свършила ДНСК, нали така.

Тия жалки държавни органи продължават да ровят дъното до неподозирани дълбини.

В ролята на водещо МецоСопрано в "Арията на изгубената Баластра" - лицето Ненов.

Приятно гледане:

https://btvnovinite.bg/bulgaria/sled-ba ... phLhJsnWCA


Top
  
 
PostPosted: 10 Jan 2020, 20:12 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
https://www.youtube.com/watch?v=I1VSRRY ... k7O0_kmbCo


Top
  
 
PostPosted: 16 Jan 2020, 17:44 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
Многоцелеви доклад на сдружение Балканка гр.София за Магистралата на Генерал Борисов, малко за ВЕЦ Бебреш и много важна информация за ВЕЦ Пчелина

С ОФИЦИАЛНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ

Уважаеми дами и господа,
В качеството си на отговорник в Сдружение Балканка по въпросите на екосистемните проблеми Ви информирам за следното:

В изпълнение на програмата на Сдружението за спасяване на Българските реки и на хората от убийственото въздействие на ВЕЦ-овете и другите бедствия и ведомства у нас, във връзка с поетия ангажимент да помагаме на структурите на МОСВ и БД, и с мисията на сдружението за повишаване информираността на всички останали държавни органи с цел усъвършенстване на административния им капацитет за справяне с проблемите на околната среда и водите, рибарството и аквакултурите, риска от наводнения за населените места, пресушаването на питейни язовири и езера в национални паркове, изсичането на крайбрежна растителност, копането на речна баластра и пясък, строителството на магистрали и т.н., пресушаването и/или отравянето на реки и язовири, както и за избягване на нови наказателни процедури от ЕК, което вече е неизбежно:

МОЛЯ, да приемете настоящия многоцелеви доклад.

На първо място в доклада, Ви информирам, че сдружение Балканка извърши нова проверка на незаконния насип на магистрала Хемус под моста при разклон Боаза над река Вит.

По тази причина докладът е изпратен и на ДНСК, както и на МРРБ, към които служи и АПИ без особен ентусиазъм.

Уведомяваме Ви, че строителните дейности продължават, като се влагат усилия да се прикрие свръх некачественото изпълнение на насипа. При посещението се установи, че върху насипа саа натрупани отделни купчини от по-качествен и не дотам качествен материал, но не чиста кал, с които да се покрият участъците от Чиста Кал. Купчините можете да видите ТУК:
https://www.youtube.com/watch?v=oRVaExNqXy4

Нещо повече - от източната страна на насипа един багер лениво изземваше хумусен слой покрай насипа с цел да се създаде впечатление, че същият хумус е премахнат и под насипа, както би трябвало, но не беше. Тоест незаконният насип си е изпълнен директно върху нивите на хората:
https://youtu.be/m1lNdNwrSJQ

Бихме искали да обърнем внимение И на БДДР, че в момента тежка техника се качва върху насипа като преминава през реката. За целта в самия насип е изкопан подход за достъп. Според нас това представлява нарушение, за което БДДР биха могли да се обадят на изпълнителя, преди да го проверят, за да го няма на мястото при проверката.
Нарушено е и решението по ОВОС на Магистралата, което предписва при строежа да се използват САМО съществуващи пътища и трасето на магистралата, а не да се правят бродове през реката.
Подходът за достъп върху насипа можете да видите в началото на следното видео:
https://www.youtube.com/watch?v=GLKUN4P ... e=youtu.be

ВАЖНО:
Бихме искали да заострим вниманието на ДНСК, с която имаме дългогодишно ползотворно сътрудничество, върху събитията от предходната седмица. Струва ни се, че ДНСК влиза в схемите, шлифовани до блясък в МОСВ, а крайният резултат вече се видя.
Процесният насип е хипер незаконен и свръх некачествен, а ДНСК си затваря очите и не си изпълнява задълженията по закон, което няма да ги доведе до добър край. Страхуваме се, че те подценяват ситуацията така, както го правеха в МОСВ, но вече не. Дано от ДНСК да си вземат поука. Ако не - силно препоръчваме да си подготвят кошници с най-необходимото за оцеляване в сурови зимни условия...

На второ място в този доклад обръщаме внимание на всички получатели върху казуса с ВЕЦ Пчелина!
Днес дадохме показания в Следствието в Перник по този въпрос. Споделихме тревогите си, че е извършено умишлено престъпление от органи на МОСВ.
Ето защо се надяваме новият министър на ОСВ да бъде запознат с проблема и да изпълни задълженията си по чл.199 и 199а от ЗВ, докато има време. С други думи - да прекрати дейността и да отнеме разрешителното за водовземане на ВЕЦ Пчелина, или да си приготви и Той кошница с най-необходимото.

Специално за ДНСК обръщаме внимание, че ВЕЦ Пчелина е построен и пуснат в експлоатация с незаконно разрешение за строеж!
Причината се крие във факта, че язовир Пчелина е от комплексните и значими язовири от Приложение №1 на ЗВ, което значи, че язовирът и всичките му съоръжения са Публична Държавна Собственост по смисъла на чл.13 от ЗВ.
И тогава, за да се върже една нова ВЕЦ към основния изпускател на язовира, което по същество предсталява реконструкция на съоръжението, което от своя страна представлява Строеж от Първа Категория по смисъла на чл.137 от ЗУТ, не е достатъчно само съгласие на Напоителни Системи ЕАД, които само стопанисват язовира в случая, Но Не Са Собственик!
За да се отдаде публичната държавна собственост - язовирът и съоръженията към него - за новия ВЕЦ, е необходимо решение на Министерски Съвет.
Надяваме се ДНСК да извърши проверка и по този случай, преди да е станало късно.
Също така, към жалбата ни до ВАП добавихме някои материали, които доказват умисъл от страна на органите на МОСВ в престъпленията за ВЕЦ Пчелина по чл.278в и чл.352 от НК - можете да се запознаете с тях в прикачения файл.


И на трето място Ви уведомяваме, че язовир Бебреш като че ли е спрял да спада, което е една радостна новина. Снимки и видео можете да откриете в следния линк с данни от посещението ни на 14.01.2020:
https://dams.reki.bg/0017-dam/2020-01-14


Накрая на този доклад настояваме ДНСК да отиде и да хване незаконния насип при моста на Боаза най-после, както и да извърши проверка на незаконнто разрешение за строеж и пускане в експлоатация на ВЕЦ Пчелина!

Настояваме също така новият министър да изпълни задълженията си по чл.199 и чл.199а от ЗВ, като прекрати дейността на същия ВЕЦ Пчелина, и да му отнеме разрешителните за водовземане/ползване, преди да е станало късно!

И, между другото, молим да ни уведомите докъде стигнахте с узаконяването със задна дата на всичките незаконни ВЕЦ у нас?

Предварително благодаря за разбирането и съдействието!

Искрено Ваш
ZWQRA


Top
  
 
PostPosted: 03 Apr 2020, 19:06 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
Кратко съобщение до свободните медии:

Уважаеми,
Животът не е само Корона Вирус и Тесли дебнат отвсякъде,
а престъпниците не спят.

Прословутият областен управител на Ловеч е изготвил проект за възстановяване на коритото на река Вит при Боаза, унищожено от същия областен управител на Ловеч през ноември 2019.

Проектът е платен с публични средства така, както беше платено и за самото унищожение на реката навремето.

В проекта са включени дейности по НОВО Копане на речна баластра и ОЩЕ тиня от коритото на река Вит, НОВИ Сечи на крайбрежна растителност и прочее благородни дела, защото откраднатата досега баластра и кал, "устойчиво" вложени в Магисралата на генерал Борисов, явно не са достатъчни и трябва да се откраднат още.

За всичко това Областният Управител на Ловеч ще "усвои" допълнително огромни обществени средства, взети от Междуведомствената Комисия по Възстановяване и Подпомагане. И после защо нямало пари за респиратори, А?

Чудна работа - във време на тежка финансова криза, когато трябва да се пести всяка стотинка, Има Ли Кой Да Спре Областния Управител на Ловеч и има ли Кой да Я уволни заради безумното харчене на обществени средства, да не говорим за унищожението на река Вит?

За всичко това се разбира от прикаченото становище за допустимост на Басейнова Плевен.

От него става ясно, че проектът е бил толкова зловещ и страшен, че даже Зловещата Басейнова Плевен, която беше основен съучастник в унищожението на реката, го е отхвърлила, и засега съгласува само укрепването на магистралния водопровод, който също беше скъсан благодарение на "усвояването" и за който сега също ще платим за укрепването.

Приятно четене:

http://www.bd-dunav.org/uploads/content ... 032020.pdf


Top
  
 
PostPosted: 03 Apr 2020, 19:08 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
И така, днес се запознахме с проекта на областна управа Ловеч за "Възстановяване" на речното корито на река Вит от Изкопаната речна баластра, което стана по възлагане на областна управа Ловеч през ноември 2019г., и за което фирмата извършител беше глобена.

Проектът за Възстановяване на Изкопаната речна баластра в речното корито включва:

Изкопаване на речна баластра от местата, които бяха Изкопани тогава, и ще се Възстановяват сега чрез Изкопаване на Изкопаната баластра, а също така и Сеч на растителност по разни острови, които също бяха Изкопани предварително и растителността им беше Изсечена още преди това.

Много интересна подробност е, че според името на проекта, ще се Възстановяват чрез Изкопаване вече Изкопаните речни участъци в обхват от 700 метра под и 700 метра над моста на Боаза, но от друга страна, на места в проекта за Възстановяването се намеква, че Възстановяването обхваща района чак до бента на Боаза, който е на 1500 метра под моста. Там все още има един участък, който не беше Изкопан и е най-добре да бъде Изкопан сега, за да се Възстанови после и той чрез последващо Изкопаване.

Количествено стойностна сметка липсва, но може да се направи обосновано предположение, че Възстановяването чрез Изкопаване на Изкопаната речна баластра от Изкопаните вече места ще струва бая парици на данъкоплатеца.

Пак за сметка на данъкоплатеца ще се възстанови и бентът, предпазващ магистралния водопровод, който реката скъса заради изкопаването, но това е дребна, маловажна подробност.

Много интересен, дълбоко смислен проект е, да знаете.
На това напоследък му се вика Възстановяване на речно корито у нас...

За Възстановяване чрез Изкопаване на Изкопаното и унищожено речното корито в района на село Торос никъде не става дума, и слава Богу.
Засега.

А вие затегнете коланите...

Ако сте забравили - става дума за ей за това Изкопаване, което ще се Възстановява сега чрез новото Изкопаване:
https://www.youtube.com/watch?v=Fg6AQHyv7ic


Top
  
 
PostPosted: 27 Jul 2020, 21:49 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
17.07.2020

Специален доклад до генерал Борисов относно строежа на магисралите Му с крадена крайречна баластра в условията на рецидив.

С ОФИЦИАЛНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ

Уважаеми дами и господа,
В качеството си на отговорник в Сдружение Балканка по въпросите на екосистемните проблеми Ви информирам за следното:

В изпълнение на програмата на Сдружението за спасяване на Българските реки и на хората от убийственото въздействие на ВЕЦ-овете и другите бедствия и ведомства у нас, във връзка с поетия ангажимент да помагаме на структурите на МОСВ и БД, и с мисията на сдружението за повишаване информираността на всички останали държавни органи с цел усъвършенстване на административния им капацитет за справяне с проблемите на околната среда и водите, рибарството и аквакултурите, риска от наводнения за населените места, пресушаването на питейни язовири и езера в национални паркове, изсичането на крайбрежна растителност, копането на речна баластра и пясък, строителството на Магисрали и т.н., пресушаването и/или отравянето на реки, езера и язовири, включително питейни, превръщането на държавата ни в Галактически Боклучарник и Лунен Пейзаж от дупки за мини, незаконни баластриери и кариери, строителството на супер безсмислени нови Язовири и на Водопроводи от Дунава или до Перник и прочее Ваши благородни инициативи, както и за избягване на нови наказателни процедури от ЕК, което вече е неизбежно:

Молим Генерал Борисов да приеме специален доклад относно продължаващия строеж на магисрала Хемус с крадена речна баластра от района на село Торос.

И така, днес, 27.07.2020 извършихме нова проверка на строежа на магисрала Хемус, само за да установим, че точно на границата на село Торос се извършват изкопни работи с цел добив на баластра от терасата на реката в частен имот непосредствено до селото.
Пълната красота на установеното от нас се вижда на следния клип:


Надяваме се да имате предвид, че показаният лунен пейзаж попада в Защитена Зона от мрежата Натура 2000 Български Извор BG0001036 по Директивата за местообитанията на ЕС.

В началото на проверката заснехме как тежка техника товареше камиони с баластра и камионите са отправяха надолу по реката към строежа на пътен възел Дерманци.
Самият изкопен процес се вижда на следните видеоклипове:
https://www.youtube.com/watch?v=jXcqA28 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=kcuwOGv ... e=youtu.be

Понеже валеше в момента, не можахме да вдигнем дрона веднага. Отидохме под село Торос, за да установим, че съществуващият стар черен път в посока строежа на магисралата е разширен, за да могат да се разминават два и повече камиона по него, които се движат по част от трасето и върху дигата.

Там ни видяха някои камиони, вследствие на което преживяхме наново сцената с изнасянето на механизацията от мястото на копането към строежа на магисралата.

Получи се малко нещо като дежа вю със ситуацията от 14 ноември 2019. Ето как механизацията, която строи Магисралата на Генерал Борисов, която всъщност Той ни строи, се изнася от местопрестъплението, призовавайки на помощ остатъците от достойнството си:
https://www.youtube.com/watch?v=eCx1rEy ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=-AiarWT ... e=youtu.be

Между другото, на последния клип се вижда името на фирмата извършител, написано на стрелата на багера.

В 16:25 часа пуснахме сигнал до БДДР с надеждата, че ще дойдат, за да им покажем нарушенията. С пускането на сигнала можете да се запознаете от следния клип:
https://www.youtube.com/watch?v=msT3ibL ... e=youtu.be

След около един час се обадихме отново на БДДР само за да установим, че те щели да дойдат на следващия ден...

Също пуснахме сигнал и на зеления телефон на РИОСВ Плевен след пет шест опита да се свържем, но и от РИОСВ не потвърдиха, че ще дойдат на проверка в същия ден, докато сме на мястото.
В такива случаи може би наистина няма за къде да се бърза.

И сега - Нарушенията, за които има забрани в ПУРБ 2016-2021 на ДР:

1. На първо място се добива баластра на по-малко от 50 метра от повърхностен воден обект по смисъла на ЗВ, тъй като непосредствено покрай дупката, в старото речно корито на река Вит /която е изместена понастоящем и е вкарана в дигите/, в момента на посещението течеше малко вода в една малка бара, тоест е налице ПВО до самата дупка. Ето Ви видео, за да се убедите:
КЛИП

2. На второ място е извършено разкриване на подземното водно тяло на повърхността вследствие на извършените изкопни работи.

3. Извършено е цялостно премахване, тоест сеч на дървета както за разчистване на терена, така и за разширението на пътя, на по-малко от 500 метра от повърхностен воден обект.

Допълнителни нарушения са, че за процесното ИП е следвало да се проведе процедура по реда на Глава Шеста от ЗООС, която е следвало да се съвмести с процедурата по ЗБР, доколкото процесното ИП попада в ЗЗ от мрежата Натура 2000 Български Извор BG0001036.

Предвид гореописаните забрани в ПУРБ, БДДР със сигурност е щяла да обяви такова ИП за недопустимо, освен ако, отчитайки за чий строеж става дума, не би преценила, че процесното ИП е допустимо спрямо ПУРБ.

И, разбира се, не на последно място, както Ви уведомихме неведнъж в предишни кореспонденции, така добитата и отнесена от мястото на ИП баластра от терасите на река Вит представлява подземно богатство по смисъла на член 2 от ЗПБ, изключителна държавна собственост според чл.18 от Конституцията на РБългария, и добивът й подлежи на концесионен режим, като се заплаща концесионна такса на държавата за добитото подземно богатство!

Само тогава то може да се влага законно в която и да е магисрала.

Също така ние намираме, че е извършено нарушение на Решението по ОВОС за самата магисрала, където има безброй ограничения, забраняващи описаните дейности,

...да не говорим за качеството на Магисралата, в която продължава да се влага несортирана речна баластра! Искрено се надяваме строежът да издържи поне докато генерал Борисов е все още на власт, тоест почти вечно...

В задълбочен приятелски разговор със собственика на имота се установи по негови изявления /за верността на които не можем да гарантираме/, че той бил имал намерение да си направи рибарник, като за целта поканил строителите да покопаят малко баластра. В същото време ние споделихме какви стъпки би следвало той да предприеме за реализацията на такова ИП, както и тревогата си, че БДДР ще издаде отрицателно становище за допустимост спрямо ПУРБ предвид обстоятелствата, посочени по-горе.

Също така споделихме със строителя колебанията си, че според нас и ЗУТ той може да започне да строи рибарник чрез изкопаване на баластра Само Ако инвеститорът има Разрешение за Строеж на рибарника, при издаването на което са спазени всички процедури на законодателството по опазване на околната среда.

И в края на този доклад ще споделим, че в района на новостроящия се пътен възел под село Торос, също са извършени масирани изкопни работи на десния бряг на реката, които имат следния вид:
https://www.youtube.com/watch?v=6re56um ... e=youtu.be

Тук са изкопани две огромни дупки на десния бряг на реката, който в момента направо е станал отвесен, за които важат всички описани по-горе нарушения, с допълнението че десният бряг също е подкопан, което е забранено от ПУРБ и ЗВ. Неизвестно защо, в момента на проверката два три камиона плахо позасипваха долната дупка с неясна за нас цел, но понякога Магисралите към Ада преминават по неведоми за нас пътища...

Тези действия също са извършени в ЗЗ Български Извор, което не учудва никого, най-малко нас.

И така, ние не се надяваме, че от проверките на БДДР и РИОСВ Плевен ще произходи каквото и да било, така че не настояваме да бъдат извършени, освен ако двете ведомства не открият малко свободно време в и без това претовареното си ежедневие.

Предварително благодарим за разбирането и съдействието на всички.

Искрено Ваш
ZWQRA


Top
  
 
PostPosted: 31 Oct 2020, 11:13 
Offline

Joined: 18 Mar 2014, 14:18
Posts: 588
31.10.2020

Целеви доклад за продължаващото унищожение на река Вит

С ОФИЦИАЛНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ

Уважаеми дами и господа,
Скъпи приятели,

В качеството си на отговорник в Сдружение Балканка по въпросите на екосистемните проблеми Ви информирам за следното:

В изпълнение на програмата на Сдружението за спасяване на Българските реки и на хората от убийственото въздействие на ВЕЦ-овете и другите бедствия и ведомства у нас, във връзка с поетия ангажимент да помагаме на структурите на МОСВ и БД, и с мисията на сдружението за повишаване информираността на всички останали държавни органи с цел усъвършенстване на административния им капацитет за справяне с проблемите на околната среда и водите, рибарството и аквакултурите, риска от наводнения за населените места, пресушаването на питейни язовири и езера в национални паркове, изсичането на крайбрежна растителност, копането на речна баластра и пясък, строителството на Магисрали, Турски газопроводи и т.н., пресушаването и/или отравянето на реки, езера и язовири, включително питейни, превръщането на държавата ни в Галактически Боклучарник и Лунен Пейзаж от дупки за мини, незаконни баластриери и кариери, строителството на супер безсмислени нови Язовири и на Водопроводи от Дунава или до Перник и прочее Ваши благородни инициативи, както и за избягване на нови наказателни процедури от ЕК, а също така и на нови досъдебни производства и съдебни дела срещу Ваши действия и бездействия, което вече е неизбежно:

Моля, да приемете настоящия целеви доклад.

На 30.10.2020 посетихме отново река Вит при бента на Боаза след множество сигнали на възмутени местни хора.
Установихме следното:

Някой е взел, че изсекъл докрай растителността над бента, която беше останала от предишната сеч през ноември 2019, и все още укрепваше бреговете между Калника и Вит, и сега пък насипал долямо количество трошен камък с неизвестна нам цел.
Моментално подадохме сигнал на НС ЕАД и на РИОСВ Плевен, а на БДДР не успяхме след няколко опита и на мобилния /който не беше включен/, и на стационарния /който поне три часа даваше все заето/, зелен телефон на БДДР.
Допескаме, че са обработали хиляди други сигнали точно в този момент...
После ни падна батерията, но с наши приятели от Торос продължихме безуспешните опити да се свържем с БДДР...

По същество установихме нарушение на условията от Решението за одобряване на докладите по ОВОС/ОСВ, именно да се използват САМО съществуващи черни пътища при строежа на магистралата. Надяваме се РИОСВ Плевен да е отишла на проверка след сигнала ни и да е наложила необходимите санкции.

Освен това изказваме благодарност на НС ЕАД за това, че дойдоха по сигнала ни моментално. От тях разбрахме, че може би насипът е направен за да влезе строителна техника, но на нас ни се струва, че прекалено голяма площ от бреговете на двете реки е унищожена в ннарушение на решението по ОВОС/ОСВ, както и че при следващия голям дъжд река Вит ПАК ще си отмъсти за това, което й причинявате, и ще отнесе техниката и ще задръсти бента.

За описаното можете да се убедите от прикачените снимки, както и от следния клип:
https://www.youtube.com/watch?v=E0VM0s_BwEY

Между другото, при редовите ни проверки на сайта на БДДР ние не сме попадали на разрешително за ползване на ПВО, но може и да грешим.
Въпреки това се надяваме БДДР също да извърши проверка и да ни уведоми за резултатите от нея.

Също така се сещаме да попитаме БДДР - Какво става с възстановяването на речното корито на река Вит при Боаза, уважаеми?
Забравихте ли вече за него или работите усилено по въпроса заедно с областния управител на Ловеч, моля? Ние няма да забравим, нали знаете?

Също така ще споделим, че проведохме най-приятелска дискусия с един от представителите на НС ЕАД и помолихме да вземат да пускат вода в река Вит при маловодие, в рамките на разрешителното си за водовземане, а не под бента да процърцорват едва по пет-шест литра в секунда.

Представителят на НС ЕАД дружелюбно ни опонира, че винаги били пускали колкото трябва. Ето защо ще помолим директорът на НС ЕАД да сподели със своите служители следния видеоматериал - един от десетките, който сме снимали на самия бент:
https://www.youtube.com/watch?v=DZH2KOv5sAE

ТОВА, което се вижда да прицърцорва в края на клипа, НЕ Е 1.1 кубика в секунда, колкото е минималното водно количество по разрешителното!
Моля, директорът на НС ЕАД да предаде на служителите си, поддържащи бента на Боаза, нашите най-добри пожелания по този въпрос!

И Най-важното, разбира се.
Наскоро възразявахме пред иначе уважавания директор на БДДР срещу рибния проход, който предстои да се построи от НС ЕАД на процесния бент.
Възражението ни се базираше на факта, че на света не е познат рибен проход от типа Рибна Рампа, която да се състои от стъпаловидно разположени басейни, според директора на БДДР. Тоест, рампата щяла да бъде стъпаловидна...
Доколкото той /директорът, а не проходът/ е продукт на небезизвестния Хидротехнически Факултет на УАСГ, осъзнаваме, че рибните проходи са terra incognita за БДДР, следователно би трябвало да ни имат доверие по този въпрос - стъпаловидни рампи не съществуват на белия свят, не само за РП, ами въобще.

Ето защо сега искаме да предупредим всички Вас - като построите на бента на Боаза рибен проход от басейновия тип, както сте се нагласили, и като започнат да падат риби на сухо извън него, ние ще имаме удоволствието да заведем медиите да Го покажат пред хората. Надяваме се после да имате така желаните отговори на въпроса - ЗАЩО сте изхарчили сума ти пари за нещо, което, не само че не върши никаква работа, ами се е превърнало в капан за рибите?
Разбира се, това Ваше действие ще бъде и в нарушение на мерките от ЕО на ПУРБ 2016-2021 на ДР, което от своя страна ще предизвика още въпроси, на които да търсите отговор безутешно.

Ето защо, още веднъж молим, да направите рибен проход на бента на Боаза така, че да върши работа, ако обичате! Една истинска Рибна Рампа /да ни прощава директорът на БДДР/ може да бъде направена елементарно и тъкмо сега е моментът, като се използва едрия камъндрак от взривовете на магисралата.

И също така молим, да ни информирате какво стана с прословутата Наредба за рибните проходи, скъпи приятели? А?

Накрая отново изразяваме надежда БДДР да провери какво става на бента и да ни каже какво става с "възстановяването", а РИОСВ Плевен да ни информира за резултатите от проверката по сигнала ни от 30.10.2020.

Предварително благодарим за разбирането и съдействието и още веднъж молим за извинение!

Искрено Ваш
ZWQRA


Top
  
 
 [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: AnyBot and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
The content of this site is licensed under Creative Commons BY-NC-SA 3.0 License
Copyright (cc) Риболовен клуб "БАЛКАНКА" - Криейтив Комънс BY-NC-SA 3.0