26.04.2021
Целеви Сигнал до Омбудсмана на РБългария, МОСВ, всички БД и до РИОСВ Варна относно благородния, незаконен добив на Газ в Добруджа
С ОФИЦИАЛНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
Уважаеми дами и господа,
Скъпи приятели,
В качеството си на процесуален представител и отговорник в Сдружение Балканка по въпросите на екосистемните проблеми Ви информирам за следното:
В изпълнение на програмата на Сдружението за спасяване на Българските реки и на хората от убийственото въздействие на ВЕЦ-овете, Добива на подземни богатства и другите бедствия и ведомства у нас, във връзка с поетия ангажимент да помагаме на структурите на МОСВ и БД, и с мисията на сдружението за повишаване информираността на всички останали държавни органи с цел усъвършенстване на административния им капацитет за справяне с проблемите на околната среда и водите, рибарството и аквакултурите, риска от наводнения за населените места, пресушаването на питейни язовири и езера в национални паркове, изсичането на крайбрежна растителност, задръстването на речните корита с габиони и прочее неподходящи уреди, подкопаването на мостовете над реките, кражбата на речна баластра, пясък, други подземни богатства и метални полезни изкопаеми, строителството на Магисрали, Турски газопроводи и т.н., пресушаването и/или отравянето на реки, езера, водопади и язовири, включително питейни, превръщането на държавата ни в Галактически Боклучарник и Лунен Пейзаж от дупки за мини, сондажни полета за добив на петрол и газ, незаконни баластриери и кариери, включително маскирани и като "Рибарници", строителството на супер безсмислени нови Язовири и на Водопроводи от Дунава или до Перник, или Бургас, Усвояването и/или Покриването на речните корита в населените места и прочее Ваши иначе благородни инициативи, както и за избягване на нови наказателни процедури от ЕК, а също така и на нови досъдебни производства и съдебни дела срещу Ваши действия и/или бездействия, което вече е неизбежно:
Моля, да приемете нястоящия кратък, целеви Сигнал. Изпращаме го и на омбудсмана, накрая ще стане ясно защо.
И така,
Уважаеми дами и господа,
След като към нас беше отправена молба от местните хора в района на Добруджа да им окажем съдействие във връзка с борбата им за спасяване на Добруджа от Вас и от незаконния добив на Газ от Русгеоком БГ,
...ний извършихме проверка на относимите Ваши действия и бездействия по случая и видяхме какво безобразно Съдържание се съдържа в Решението на РИОСВ Варна!
Както сами знаете, ние сме виждали всичко възможно от Вас, или поне така си мислехме досега. Така например, виждали сме много Ваши Решения, които уж са в съответствие с относимата правна рамка, но са така обективирани, че много лесно да паднат в съда, заблуждавайки обществеността, че уж сте на нейна страна. Безспорен Шампион в това отношение досега беше БДЗБР...
НО, Това, на което попадаме в Решението на РИОСВ Варна по случая с Газта в Добруджа, доказва, че Вие можете много, много повече!
Нарушенията на относимото законодателство, което Вие сте извършили, са както следва:
1. Решението на РИОСВ Варна започва с "Не одобрявам..."
И какво значи това Не одобрявам, при положение че по-надолу в изложението си РИОСВ твърди, че са получени становища на БДДР и на БДЧР, че процесното ИП Е Недопустимо?
За сведение на РИОСВ Варна, в правния мир се открива една Ваша Хартия, наречена ЗООС, в която се открива един член 82, алинея 6, Която гласи следното:
Чл. 82.
(6) (Нова - ДВ, бр. 32 от 2012 г., в сила от 24.04.2012 г.) Започналите процедури по ОВОС или екологична оценка могат да бъдат прекратени на всеки етап, когато се установи недопустимост на съответното инвестиционно предложение, план или програма и при случаите в наредбите по чл. 90, ал. 1 и чл. 101, ал. 1.
Следователно, РИОСВ Варна въобще не е трябвало да разсъждава дали одобрява или не одобрява каквото и да било, ами трябваше да прекрати процедурата Мигновено, след получаването на двете отрицателни становища за допустимост на двете БД!
Ние също така намираме, че от своя страна БДДР и БДЧР също са надминали себе си в цитирането на мерките си от ПУРБ 2016-2021, повече или по-малко случайно, демонстрирайки целенасочено непознаване на собствените си ПУРБ.
За разлика от тези две учереждения, ние намираме в техните ПоМ, публикувани на сайтовете им, едни нелоши мерки, които правят процесното ИП Абсолютно Недопустимо!
Става дума конкретно за мярка с код DW_1 и действие с код DW_1_4. Ето Ви да видите за какво става дума:
РЕД 39 от ПОМ на БДЧР!!!
DW_1 13 Мерки за опазване на питейната вода (напр. определяне на охранителни зони, буферни зони и т.н.) Опазване на водовземането Забрани и ограничения за изпълнение на дейности в зоните за защита на питейните води и в определените санитарно-охранителни зони (СОЗ) и буферните зони около водовземните съоръжения/системи 4. Спазване на забрани и ограничения в СОЗ съгласно заповедта за определяне на зоната и списъка по приложение № 1 към Националния каталого от мерки (ПУРБ) DW_1_4 1
РЕД 33 в приложение 7.2.в - важи за всички подземни водни тела
За разлика И от БДДР, ние открихме Същата мярка с код DW_1 и същото действие с код DW_1_4 в следния техен стратегически документ:
Приложение 7.2.7 на БДДР
http://www.bd-dunav.org/uploads/content ... il_727.pdfОт друга страна, за разлика И от двете БД, ние успяхме да открием цитирания по-горе Национален Каталог от мерки.
Съгласно раздел "Подземни води" на приложение №1 от този каталог, в буферните зони на водоизточници за питейно битови цели с радиус от 1000 метра около водоизточника, допълнителните забранени дейности включват:
1. Дейности, които водят до непряко отвеждане на опасни вещества във водното тяло от земната повърхност или между земната повърхност и водното ниво
2. Дейности, които водят до непряко отвеждане на вредни вещества във водното тяло между земната повърхност и водното ниво
3. Добив на подземни богатства, в т.ч. инертни и строителни материали, под водното ниво
И за да разсеем всякакви съмнения, проверихме дали Газта е подземно богатство според ЗПБ. Ето какво ние открихме там:
Чл. 2. (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2008 г.) (1) Подземни богатства по смисъла на закона са полезните изкопаеми и минните отпадъци от добива и първичната им преработка, групирани като:
1. метални полезни изкопаеми;
2. неметални полезни изкопаеми - индустриални минерали;
3. нефт и природен газ;
Следователно от гореизложеното, добив на газ под водното ниво на първия водоносен хоризонт в радиус от един километър около всеки водоизточник за ПБВ без учредена СОЗ, Е ЗАБРАНЕНО!
В тази връзка, РИОСВ Варна е споделила на стр.8 от своята творба /прикачена/, че според нея бил съществувал:
"Риск за действащите водоизточнници за питейно-битово водоснабдяване са неспаззване на необходимите отстояния на площадките за проучване и експлоатация и неучредените СОЗ на водоизточниците за питейно-битово водоснабдяване...."
Еми не само че съществува Риск, ами съществува изрична, директна ЗАБРАНА, бе уважаеми!
Забраната обхваща най-малко 30 източника на ПБВ, без да сме сигурни, че са всичките или са само за първия етап от реализацията на ИП,
НО 30 водоизточника с 3.14 квадратни километра площ всеки, СА 94 квадратни километра!
Освен това, ние за всеки случай проверихме наличните източници на ПБВ с учредени СОЗ и установихме, че в района Добрич - Генерал Тошево почти няма никакви учредени СОЗ! Ето Ви, да ги видите:
И така, въз основа на гореизложеното, ние намираме, че РИОСВ Варна, в съучастие с БДДР и БДЧР, заедно са извършили тежко нарушение на относимото законодателство.
Нарушението се състои в Това, че замесените учереждения са прикрили и/или не са се съобразили с изрични, директни забрани в ПУРБ и РИОСВ Варна дълбокомислено е обмислила дали да одобри или не процесното ИП, вместо да прекрати процедурата по реда на глава шеста от ЗООС още след първоначалните становища за допустимост на двете замесени БД!
Фактът, че те не са отбелязали в становищата си изричните, директни и безапелационни забрани от собствените си ПУРБ, а само някои, които биха били обект на коментари и доказвания, поради което се е стигнало до спорове щяло ли било да имало замърсяване на източници за ПБВ или не щяло, НЕ оправдава РИОСВ, защото РИОСВ са длъжни да познават ПУРБ не по-зле от съответните БД и като видят, че Басейновите прикриват мерки, да им върнат хартиите обратно за допълване!
По същество, в случая Тук ние представяме нови за РИОСВ Варна, прикрити от двете БД обстоятелства от съществено значение за издаването на акта на РИОСВ за процесното ИП, които при решаването на въпроса от административния орган не са били известни на страната в административното производство - РИОСВ, въпреки че би трябвало да са им известни.
ИСКАНЕ до министъра на ОСВ:
Уважаеми г-н Димитров,
В качеството Ви на по-горестоящ на процесните учереждения и ведомства Орган, на основание извършените от тях закононарушения, обуславящи незаконосъобразност на актовете и становищата им, във връзка с чл.99 от АПК,
настояваме да възобновите административното производство по реда на глава шеста от ЗООС, поради следните качества на акта на РИОСВ Варна:
1. Съществени нарушения на изискванията за законосъобразността му;
2. Открити нови обстоятелства И нови писмени доказателства от съществено значение за издаването на акта, които предоставяме в настоящия сигнал и които при решаването на въпроса от административния Орган -РИОСВ - не са могли да бъдат Му бъдат известни, въпреки че би трябвало.
Настояваме също така БДДР и БДЧР да напишат нови становища за допустимост на процесното ИП спрямо ПУРБ, като отстранят явните си фактически грешки!
За целта е най-добре да изготвят карти на концесионните площи в техните РБУ и да нанесат на картите източниците на ПБВ с учредените СОЗ и съответните граници на съответните пояси, както и източниците на ПБВ без учредени СОЗ, с очертани радиусите от 1000 метра на буферните зони, в които добив на подземно богатство е забранен!
Следва да се отчете също така, че в момента делото в АСВ е на финална фаза, след изслушването на СТЕ и се чака решение на съда.
Ние намираме, че поради слабото представяне на замесените учереждения и ведомства, НЕ Е Невъзможно съдът да отмени решението на РИОСВ Варна. И тогава има два варианта за действие на РИОСВ:
1. Да обжалва отмяната пред ВАС, излагайки посочените от нас обстояталства.
2. Да приеме без да обжалва решението на АСВ И, издавайки ново решение по реда на глава шеста от ЗООС, да прекрати процедурата Моментално, на базата на обективираните от нас тук обстоятелства.
И в двата случая, както и в случай на положително решение на АСВ, което потвърждава Решението на РИОСВ Варна, но ще бъде обжалвано от инвеститора пред ВАС със сигурност,
...Становищата на БДДР и БДЧР, с отстранените явни фактически грешки, които ние тук сме посочили, Ще Бъдът Необходими! Като ги издадат, молим БДДР и БДЧР да ни изпратят копия на настоящия електронен адрес!
ИСКАНЕ до омбудсмана на РБългария
Уважаема г-жо Ковачева,
Съгласно член 100 на АПК, Вие имате задължение да поискате възобновяване на административното производство по реда на глава шеста от ЗООС за процесното ИП при така описаните дотук закононарушения от страна на РИОСВ Варна, БДЧР и БДДР! Молим, да го направите, тъй като министърът на ОСВ най-вероятно ще се сниши по темата! Ние имаме много богат опит и знаем, че подобни бездействия на "компетентните" учереждения в състава на МОСВ никога не са случайни!
Накрая моля за извинение, ако някои изразни средства Тук за засегнали нечия тънка чувствителност, НО моля да имате предвид, че Вие четете четвърти, максимално смекчен вариант. Трябваше да прочетете първия вариант, за да видите на какво му се вика Възмущение от закононарушанията на държавните органи, които уж са призвани да опазват природата, водите и здравето на населението!
Молим, от Приемната на омбудсмана, МОСВ, БДЧР, БДДР и РИОСВ Варна да ни изпратят входящи номера за този сигнал, както и да ни уведомяват за своите бъдещи действия или бездействия по случая на всеки етап от тях!
Предварително благодарим за разбирането и съдействието на всички.
Искрено Ваш
ZWQRA